نکات کلیدی حرف زدن بعد از جراحی فک
نوشته شده توسط : drmohandes

به طور کلی در روش های جدید جراحی اصلاحی فک، حرف زدن و صحبت کردن از یک ساعت بعد از عمل امکان پذیر است اما ممکن است تا ۱۰-۱۴ روز نتوانید تن عادی صدای خود را داشته باشید و به صورت نرمال صحبت کنید. البته اگر تنها یکی از فک های خود را عمل کنید، (یعنی به طور مثال تنها به عمل جراحی فک پایین بپردازید) صحبت کردن شما راحتتر است. اما به طور کلی بین دو هفته الی یک ماه طول می کشد تا به حالت عادی برگردید.

 
 
 
مراقبت بعد از جراحی فک و صورت
 
بعد از عمل پزشک دستورات مراقبتی لازم را برای شما فراهم می کند. مراقبت های لازم معمولاً شامل موارد زیر است:
تا می توانید بخورید
بهداشت دهان را رعایت کنید
عدم مصرف دخانیات
عدم فعالیت شدید
استفاده از داروهای مسکن
زمان بازگشت به محل کار یا مدرسه که معمولاً در یک یا سه هفته است. بهبودی اولیه فک معمولاً حدود شش هفته پس از عمل طول می کشد، اما بهبودی کامل تا ۱۲ هفته ممکن است طول بکشد.
متخصص ارتودنسی حدوداً شش هفته بعد از بهبودی فک، تراز دندان را با بریس به پایان می رساند. کل فرایند ارتودنسی ، از جمله جراحی و بریس ممکن است چندین سال طول بکشد. پس از برداشتن بریس ها، می توان از نگهدارنده برای نگه داشتن موقعیت دندان استفاده کرد.
دهانتان را به آرامی مسواک کنید. به علاوه شستشوی مداوم با آب‌نمک، آب یا دهانشویه به خصوص پس از صرف غذا کمک‌کننده است. تجویز دهانشویه ضدعفونی‌کننده هم کمک‌ می‌کند. مسواک الکتریکی هم قابل استفاده است.
 
درمان درد بعد از جراحی فک
 
در صورت درد مسکن تجویز می‌شود که اغلب در حالت مایع است و شامل هر یک از داروهای زیر می‌باشد. هر کدام از این داروها یک جز مخدر دارد (اکسی‌کودون، هیدروکودون، کدئین). هر مسکن می‌توان تجویز کرد.
راکسی‌ست (استامینوفن با اکسی‌کودون)
الگزیر هایست (استامینوفن با هیدروکورتیزون)
تایلنول با الگزیر کدئین (استامینوفن با کدئین)
همه این داروها به شکل قرص هم هستند. مزیت حالت مایع بلع آسان و تنظیم دوز راحت است. به یاد داشته باشید که بزرگسالان نباید بیش از ۴۰۰۰ میلی‌گرم استامینوفن در روز مصرف کنند. تمامی داروهای بالا استامینوفن دارند و نباید هیچ‌یک را با داروهای حاوی استامینوفن مانند تایلنول مصرف کنید.
داروهای بالا می‌تواند همراه به مسکن ضدالتهابی مانند ایبوبروفن (مُترین، اَدویل) یا کتورولاک (تورادول) یا ناپروکسن (آلیو) مصرف شود. این قرص‌ها را می‌توان خورد کرد یا اگر از ایبوپروفن استفاده می‌شود، از شکل مایع آن استفاده کرد. تُرادول تنها با تجویز پزشک قابل تهیه است.
هزینه جراحی چانه و فک به نوع عارضه بیمار بستگی دارد. در برخی از بیماران ممکن است به اضافه کردن استخوان فک نیاز باشد که جراح باید فرصت بیشتری را برای این جراحی انجام دهد. در برخی از بیماران هم ممکن است حالت فک به سمت چپ یا راست چرخیده باشد که در این صورت به زمان زیادی نیاز دارد تا به حالت نرمال بازگردانده شود. از سوی دیگر میزان تخصص و تجربه جراح هم می تواند یک عامل تعیین کننده در میزان هزینه جراحی فک و صورت باشد. دکتر مهدی سزاوار یکی از جراحان فک و صورت است که با داشتن صدها نمونه موفق جراحی فک و چانه می‌تواند پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد.




:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: